Monday, November 26, 2007

最佳损友

今天我有东西要写的,可是,在我写之前,我想再次介绍一首歌给大家..

这首歌是由萧煌奇一手包办词曲唱..很棒的一首作品..之前我也不知道有这一位歌手的存在..但在星光帮的吹捧下,我听到了这首这么棒的歌..

谢谢林宥嘉..





如果我能看得见
就能轻易的分辨白天黑夜
就能准确的在人群中
牵住你的手

如果我能看得见
就能驾车带你到处遨游
就能惊喜的从背后给你一个拥抱
如果我能看得见
生命也许完全不同
可能我想要的我喜欢的我爱的都不一样

眼前的黑不是黑
你说的白是什么白
人们说的天空蓝
是我记忆中那团白云背后的蓝天
我望向你的脸
却只能看见一片虚无
是不是上帝在我眼前遮住了帘
忘了掀开

你是我的眼带
我领略四季的变换

你是我的眼带我
穿越拥挤的人潮

你是我的眼带
我阅读浩瀚的书海

因为你是我的眼
让我看见这世界就在我眼前


介绍完毕!!


前天我的朋友(一位损友,很要好的好朋友 :) ), 他三更半夜拨电给我说 "@#$%, 我很不爽咯, REPLY 诗韵的 COMMENT 也不REPLY 我!!"

哈哈

我知错了!!

所以我的这则POST是献给你的, KAWAN!!


在我们之前谈话中,他告诉我,xxxxxxxxxxxxxxxxx,为何xxxxxxxxxxxxxxx!!

不管xxxxxxxxxxxxxxx,我们都应该xxx!


(我跟他性格很一样,我们所想的东西也是一样,有一次在考试,我们所写答案竟然也一模一样)


他跟我的共同点是我们xxxxxxxxxxxxxxx.

接着,他说.根据统计分析,超过90%的人xxxxxxxxxxxxxxxxx!

所以,我们只好坦然面对现实.

他说的并不是没有道理.当一个事实不能改变,我们只好接受!

在周遭不同不同的压力形成下,我只好接受.

(恍然大悟)


我们不能不顾一切,xxxx,xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx..

当一个人的承诺越多,压力及负担就越大!!

既来之,则安之.


谢谢你!!


最后,祝我一班朋友们考试顺利!

(尤其是你,最没有纪律最懒惰是你,但最聪明也是你,

希望你在即将的考试当中考的卓越的成绩,将来我们一起打天下!!)
some words might not compatible to your pc. sorry for the inconveniences.

10 comments:

Anonymous said...

你的POST看了让我很感动,泪流成河,觉得你跟你的朋友一定很要好,希望你们的感情可以更进一步,最后可以踏上红地毯!你介意多交一个朋友吗?我是日本人现在正学华语,请多多指教。

Anonymous said...

very good. well said.

taizizi said...

life goes on!!!
>.<
add oil to everyone

honeylicious said...

i saw my name in this post! hahaha..was it a si? :P

hoonhong said...

first of all thanks for all the comments.

nismo - i would like to make fren with u since u appreciate my blog. thanks btw. u can add me in msn. u can ask for my msn address when u chat with me in msn.

khairuddin - sorry may i noe who are you? are u from kb who stay in great wall?

zheng - thanks dear

yin - ya your name appeared. and ya he's ah si. he was jealous cos i replied yin but not him. hee.

hoonhong said...

oh ya.. nismo, do u understand english? if not u can go to http://babelfish.yahoo.com/translate_txt to translate my comments. and this website can improve your chinese anyway. nice to meet u.

honeylicious said...

eh, y ur comment is like making a speech? LOL. :P

hoonhong said...

yalo.. jz noticed that feel like delivering speech. lol. im like principal le norh.

Anonymous said...

Hong, actually i understand wat u all say, don need translate,haha...the main objective i wrote in chinese is because this is my strategy, i have to position myself away from stiff competition from other rivals,and adopt differentiation based strategy.coz my english is not as well as other, so can't compete using my english,haha...
Is my application of paper 3.5 is appropriate in term of real life case?

hoonhong said...

ya your application of 3.5 is good. oh..u takin acca as well?rarely see japanese take acca?b4 applyin your strategy, u must ensure u have your own mission statement in order to avoid strategic drift. and your statement must be of evangelical instead of pay-lips. better off to define a strategic intent since mission is too vague.